اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 25312
1395/12/23 - 10:00
تولید چربی قهوه ای از سلول های بنیادی مشتق از چربی سفید

محققین نشان داده اند که توانایی مهندسی بافت چربی قهوه ای از سلول های بنیادی مشتق از چربی سفید را دارند. این توانایی می تواند برای درمان بیماری های متابولیکی مانند دیابت نوع دو منجر شود.

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین جان هاپکینز در مطالعه ای که به تازگی در Tissue engineering Part A به چاپ رسانده اند روشی را برای تولید بافت چربی قهوه ای گزارش کرده اند، تنها مقادیر اندکی از این نوع بافت چربی در بالغین وجود دارد.

در این روش دکتر جنیفر الیسف و همکارانش در جان هاپکینز از فرایندی موسوم به قهوه ای کردن(browning) برای شروع تبدیل آدیپوسیت های بالغ تولید شده از سلول های بنیادی بافت چربی سفید به آدیپوسیت های قهوه ای استفاده کرده اند. آدیپوسیت های قهوه ای فعالیت متابولیکی افزایش یافته ای را که از مشخصه های بافت چربی قهوه ای است نشان می دهند. روش و نتایج این مطالعه در مقاله ای تحت عنوان Metabolically Active Three-Dimensional Brown Adipose Tissue Engineered from White Adipose-Derived Stem Cells” به چاپ رسیده است. آن ها روش های جدیدی را برای مهندسی سیستم آدیپوز برای بالا بردن بنیادینگی و در نهایت فنوتیپ متابولیکی آن کشف کرده اند و این دو روش فرصت مناسبی را برای درمان بیماری های متابولیکی در اختیار محققین قرار می دهد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved